Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатроника

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз залагам на проблем с някой от датчиците
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
      Аз залагам на проблем с някой от датчиците
      Твърде е вероятно.
      Специалистът по климатици трябва да познава конкретно системата на модела. В противен случай вероятността да не реши проблема съществува.
      Аз например, като не-специалист се сещам за 5 датчика от които пряко зависи работата на климатика + пресостата + температурния датчик на мотора.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
        А пресостата какво е и каква му е ролята ?
        Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
          Кои са тези 5 датчика че аз проверявах 4 тия дни.
          А пресостата какво е и каква му е ролята ?
          1 - датчикът за външната температура (в лявото огледало)
          2 - датчикът за температурата в купето (до контактния ключ)
          3 - радиационния датчик (пред горната жабка в основата на стъклото)
          4 - горния температуран датчик за изходящия от климатика поток.
          5 - долния температурен датчик за изходящия от климатика поток.

          Пресостатът е прагов датчик на налягане с няколко степени, разположен в кръга на кондензатора (радиатора на климатика). Предназначението му е поведението на системата да зависи от налягането в кондензатора.
          Примерно ако налягането там е 0 означава, че няма хладилен агент и компесорът не се пуска за да не задере. Ако пък началното налягане съответстващо на пълна система съществува, компресорът се пуска и когато развиe работно налягане, пресостатът пуска първата степен на охлаждането на радиаторите.
          Ако пък налягането стане прекалено голямо, пресостатът изключва компресора.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:01.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Радиационния съм пропуснал, другите им мерих съпротивленията на буксите на ECU-то на климатроника. Някаква идея как може да се премери дали този радиационен датчик е ОК ?
            Пресостата предполагам може да се премери дали е ОК в обикновен сервиз за автоклиматици ?
            Питам понеже и аз чета всеизвестната грешка както бях писал в една друга тема и вече се изчерпвам от варианти.
            Ако някой знае къде могат да му направят компютърна диагностика на тоз климатроник нека свирка.
            Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

            Comment


            • #21
              Радиационният датчик представлява фотодиод, свързан между пинове 6 и 15 от букса "A" на управляващия модул.
              Т.е обратното му съпротивление намалява с увеличаване на осветеността.

              Накратко - действието му може да се установи, като се мери напрежението между въпросните 2 пина и се види дали то се променя при различна осветеност на датчика.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                'Прочутата' диагностика с 4 букви чете климатроника.
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #23
                  Може ли да покажеш схемата на свързване този радиационен датчик, че при мене не е свързан и не виждам букса да стърчи. Благодаря ви предварително.
                  Alfa Romeo 166 2.0 TS '00

                  Comment


                  • #24
                    Днес ми звъня момчето на което съм оставил колата и каза че било от някакво реле,той мислил че е от някой от датчиците,но не разбрах точно кой и според него били от това реле,но каза да му я оставя и днеска за да е на 100% сигурен че е оправил нещата.

                    Comment


                    • #25
                      Още малко инфо,днес взех колата и всичко е ОК,оказа се реле което било зад левия фар,та то имало лоша спойка или лоша връзка,сега не помня какво точно ми каза момчето,също така е гледал навсякъде с УВ-лампа и се е наложило да смени няколко уплътнения,едното на едната тръба която влиза в компресора и същото така при някакъв ТРВ-клапан,ако не бъркам,след което е дозаредил системата с необходимото количество фреон(имало е загуба от около 150гр.) и вече се радвам на нормално работещ климатроник.

                      Comment


                      • #26
                        Супер браво,безаварийно,че там по вашия край си е жега,ама горе на Попина лъка си е друга бира в балкана
                        Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                        Comment


                        • #27
                          Да на Попина Лъка си е хладно и през горещите дни бирата там върви повече.

                          Comment


                          • #28
                            Предполагам че проблемното реле е или някое от релетата на перките или това за компресора.
                            Та да попитам и аз в тази връзка - онзи ден тествах през МЕС включването на двете степени на перките и двете си работят но при втората степен не чувам цъкане на реле, на първата степен се чува отчетливо цъкане от калника. Знам че преди година и половина някъде ми го сменяха релето за втората степен че не се включваше.
                            Може и да задам малко глупав въпрос ама може ли да са ми го сменили релето с не цъкащо такова и трябва ли да ме притеснява сегашната ситуация ?
                            Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                            Comment


                            • #29
                              Щом реално се включва втората степен, няма от какво да се притесняваш. Някои релета са по-"тихи" от други. Има и електронни релета, които не издават никакъв звук.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X